2010.11.08. 18:02 alec63

Megvan a  borlabor eredménye. Szerencsére sokkal jobbak mint az én tavaszi vérvizsgálatom mutatói. Alkohol: 11.39, a borban, nem a véremben, cukor 0.9, vagyis szinte csontszárazra kierjedt a must. Titrálható sav 6,1, azt hiszem ez is elfogadható. A szabad kén mondjuk nagyon kevés volt, azt már pótoltam a hétvégén, valamint utántöltöttem a hordót, majd' fél liter hiányzott. Nagyon remélem, hogy ez csak a tölgyfadongák kezdeti intenzívebb folyadékfelvétele miatt volt, mert különben vehetem majd  töltögetéshez a noárgoldokat meg nemhallnemlátokat kartonszám.

2 komment

Címkék: labor

A bejegyzés trackback címe:

https://flsbor.blog.hu/api/trackback/id/tr22434136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ISándor · http://szolonaplo.blog.hu/ 2010.12.21. 12:07:27

Szia alec63!

A töltögetéssel kapcsolatban olvastam nemrégen valahol a "barát" módszert. Állítólag régen a szerzetesek úgy oldották meg a töltögetést ha már elfogyott a töltögetésre szánt boruk, hogy a hordóba, tisztára mosott kavicsokat vagy üveggolyókat (na ez utóbbit mondjuk kétlem) dobáltak mindig annyit, hogy megfelelő legyen a hordó szintje. Végülis a kavics nem árt a bornak, csak vigyázni kell, hogy mekkorákat dobsz bele, hogy azért majd ki is tudd venni.

alec63 2010.12.21. 12:39:32

Szia!
Bocsánat a késedelmes reagálásért, jó ideje nem nagyon tudtam foglalkozni a bloggal és a hozzá tartozó postafiókomat sem néztem, évvége, karácsony, és ami ezzel jár. Pedig történt közben egy durvaseprőről fejtés is. Ez persze azzal járt, hogy az egyik képen látható 10-es ballonban lévő bort, és még jó pár palackban lévőt be kellett tölteni a hordóba a kieső seprőtérfogat helyére. Az összes töltögetőborom el is fogyott. Van egy egri pincészet, olasz tulajokkal, Rai-vini a nevük, tőlük vettem zacskós (winebag) kékfrankost, ami elég olcsó, de azért korrekt, asztali bor, úgyhogy most azzal töltögetek, az az 1-2 liter talán nem ront el semmit a 225-ben (sőt, lehet, hogy javít). Minden jót, é s kellemes ünnepeket!
süti beállítások módosítása